back in your head

Da var det ptide igjen. Selvom blogg ender opp med bli et skriv for megselv s jeg kan fre en slags under middels interessant dagbok om ingenting, er det dags for hamre ls p tastaturet som om det var kamp om tickets p billettservice. Det har kommet for dagen at jeg har mttet vende snuta hjem til det ganske land med 0 kroner p konto og en helvending i bde livstil og vremte. Flere kjennetegn ved det norske samfunn jeg fikk smelt i trynet i det jeg ankom Gardermoen var sokker i sandler, nordleninger p villveie, blodprince p kartong, tenpack med juicyfruit og ikke fr jeg kom meg ut av ankomsthallen ble jeg nedtrkket av en smlubben lesbisk dame med hvite tights som mente jeg skulle "se pne ya fr'u trkker p labbene til folk" ... welcome home.

klar for norsk sommer.

Hverdagen er i ett blitt som de 17 rene av mitt liv fr jeg tok et avbrekk i et strandfylt land med en gjennomsnittstemperatur p 32 varmegrader og $4 corona's p fredager. Jeg m jo innrmme jeg m sprre megselv hvordan jeg kan tillate meg traske avgrde i boblejakke til butikken nr vi ikke engang er i oktober. Men selv om pessimisten i meg gror frem nr jeg blir bedt om betale 50 kroner (!!!) for en 6 minutters bussreise med 80 ungdomsskoleelever, pensjonister radmagre norske skjnnheter og en dundrene hodepine, er fortsatt livskvaliteten i beste levend og det er smting ved hverdagen som allikevel fr dagene til g rundt.

Vil bare trekke frem en kort episode da jeg reiste rundt p en egenkoordinert "eurotrip" i sommer, hvor problemene allerede begynte hope seg opp idet jeg skulle dra hjemmefra, noe som alltid er tilfelle nr jeg drar p ferie. Men uansett. Etter fyll og fanteri i London og Paris, la jeg og min erkeaustralske partner in crime, Aaron, ut p reise til neste destinasjon, nemlig Amsterdam. Etter 4 dager med morro og halvparten av tiden brukt til lese nederlandske kart opp-ned og ikke forst vi hadde forvillet oss inn p et tranceparty for homofile, var det dags legge turen tilbake til London. Etter ha etterlatt vesken min med begge pass, mobiltelefoner, flybilletter og lommebok p trikken, s jeg innen utvei nr jeg inns skadeforlpet enn dundre som en annen juster bieber fan som desperat prver bryte seg inn i bussen, p vinduene p trikken. Selvom jeg ropte ut frti norske bandeord fra alle norges fylker, ble dren omsider pnet og til min store forundrelse, var ikke vinduene lydtette s stemningen var p topp nr jeg entret vongnen for hente bagen min, og alle passasjerene s ut som de skulle til drite p seg av latter. men jeg ga jo faen, jeg fikk igjen bagen min!

Gikk tom for penger s lagde oss en hjemmesnekra grill.

Men.. det ender selvsagt ikke her. Vel fremme i London, mistet vi de to frste togene, passkontrollmannen ved min skranke bestemte seg for ta lunsjpause nr det var min tur etter ha sttt en time og ventet, og jeg mtte omtrent tilby bussjfren fra flyplassen en striptease for gidde stoppe i nrheten av der vi bodde fordi jeg, reiseledern, hadde satt oss p helt feil buss. Da vi skulle takke for oss og dra hvert til vrt, benyttet jeg meg av en billigbuss for komme meg til en vennine hvor jeg skulle bo siste natten. Satt og lo godt for megselv nr jeg betalte to pund for reisen og inns dette som et rverkjp. Viste seg at jeg la igjen lommeboken p bussen og gikk muntert nedover gaten da jeg omtrent kastet meg foran toget for ende det hele da jeg inns hva jeg hadde glemt igjen. Etter ha argumentert med 7 bitre kjerringer ved "lost & found" var lommeboken min selvsagt funnet, men bragt til hounslow heath, ca en time unna der jeg befant meg og jeg skulle sette meg p et fly, 20 minutter unna der jeg var dagen etterp. S ingen annen nd enn komme meg til Hounslow heath, hente den forbanna lommeboken, komme meg tilbake og kaste tingene mine i bilen for komme meg til flyplassen.

P Gatwick var det visst blitt fellesferie, og etter 2 uker med solid regn under min egen ferie, stod gradestokken idag p 32 varmegrader. Det var full stop p motorveien s meg og min vennine mtte hoppe ut av bilen og beinfly til avgangsterinalen, noe som viste seg vre effektivt, men ikke for meg som naturligvis pdro meg en nyrebekkenbetennesle nest siste dag av storbyferien. Etter ha svettet like mye som bjarne brnnbo og endelig ftt avlevert kofferten min i skranken tok det to minutter fr jeg delvis svimte av i sikkeretskontrollen og mtte legge meg paddeflat p gulvet for jeg hadde s store smerter at jeg flte meg som om jeg var den nye octomom og skulle sette til livs 8 unger p en gang. Deretter ble jeg henvist til handicapavdelingen og ble tilbudt en rullestol for komme meg p flyet. Her ble jeg trillet av en 80 r gammel mann i 4 km/t, noe jeg aldri har sett noen le s mye av som min vennine... eneste positivet var vi fikk g p fr alle andre, beste seteplassering og en god latter p veien hjem fr jeg kunne takke megselv for ypperlig god innsats for avslutte en ellers overraskene feilfri ferie.

lol.meg og min personlige caretaker.

peace

n kommentar

Anniken

18.sep.2011 kl.23:01

hahahah du er fantastisk!!